Nyhet för smörgåsen: Björkspånsrökt Lönnebergaskinka

För första gången lanserar Lönneberga en skinka som är rökt på björkspån. Björkspånsrökningen ger en något mildare röksmak om man jämför med alspånsrökning som traditionellt används för Lönnebergaskinkorna.

Lönneberga kännetecknas av hög kvalitet och svenskt kött. Nu lanseras ytterligare en produkt i den populära plånboksförpackingen. Konsumenten önskar nya spännande produkter i sortimentet och därför har man tagit fram en skinka som röks på björkspån.

– Konsumenten efterfrågar smaker som är enkla att förstå och som man kan relatera till, genom denna lansering tillgodoser vi detta. Lönneberga kan skinkor och med denna lansering plockar vi in ett nytt material, björkspån, i rökprocessen säger Johanna Nathhorst, Brand Manager Lönneberga.

I slutet av februari kommer Lönnebergas plånbokssortiment även att få en ny design. Små förändringar har gjorts från föregående design men helheten ger en fräschare känsla.

– Etikettens nya design ger en mer rättvisande bild av vårt fina varumärke och den kvalitet och hantverk som vi står för. Det känns väldigt kul att få se detta rulla ut på hela vårt Lönneberga plånbokssortiment som i dagsläget inrymmer 13 produkter, säger Johanna Nathhorst, Brand Manager Lönneberga.

För mer information kontakta: Johanna Nathhorst, Brand Manager Lönneberga  tfn: 0702 19 33 97

Atria Scandinavia är ett av Sveriges ledande livsmedelföretag med produktion av förädlade kött- och charkprodukter, delikatesser och måltidslösningar. Atria arbetar med välkända varumärken som Lithells, Sibylla, Lönneberga, Ridderheims och 3-Stjernet med en vision om att med passion och starka varumärken skapa inspirerande mat för varje tillfälle. Atria Scandinavia har ca 1 100 anställda, 9 produktionsanläggningar och en omsättning på ca 3,4 Mrd SEK. Atria Scandinavia ingår i den börsnoterade finska koncernen Atria Group med ca 5 500 anställda och en omsättning på 12 Mrd SEK. Atriakoncernen är Finlands största företag i charkbranschen och den största tillverkaren av köttprodukter i Östersjöregionen. Atria Group är även verksamt i Ryssland och Estland.

Taggar:

Lönneberga kan skinkor och med denna lansering plockar vi in ett nytt material, björkspån, i rökprocessen.
Johanna Nathorst, Brand Manager