Två nya bredbara leverpastejer från Pastejköket

I dagarna lanserar Pastejköket två bredbara leverpastejer, en nyhet är mild & krämig och den andra är mustig & smakrik. De nya pastejerna är ytterligheter av den välkända originalpastejen.

Leverpastej är ett av Sveriges mest populära pålägg och Pastejköket är marknadsledare på bredbar pastej. Alla pastejer utvecklas och tillverkas i Tranås. Pastejköket har tagit hjälp av konsumenter för att utveckla de båda nyheterna.

– Det är mycket viktigt för oss att ha en dialog med våra konsumenter för att kunna utveckla nya, spännande produkter. Vi har till exempel fått veta att våra konsumenter numera efterfrågar ganska enkla smaker när det gäller leverpastej, antingen väldigt mild leversmak eller också en väldigt stark leversmak. Därför har vi utvecklat två nyheter som är ytterligheter till dagens originalpastej, säger Christopher Övall, Brand Manager för Pastejköket.

Leverpastejerna har fått namnen Pastejköket mild & krämig och Pastejköket mustig & smakrik. Båda nyheterna har en finmalen struktur och de är förpackade i askar på 200 g. Försäljning av pastejerna har precis startat.

– Nu hittar alla sin favorit i pastejkökets sortiment. Sen är möjligheterna oändliga att med goda tillbehör kombinera din egen favoritmacka, säger Christopher.

För mer information kontakta:
Christopher Övall, Brand Manager Pastejköket tfn: 0702-574050, christopher.ovall@atria.se

– Det är mycket viktigt för oss att ha en dialog med våra konsumenter för att kunna utveckla nya, spännande produkter. Vi har till exempel fått veta att våra konsumenter numera efterfrågar ganska enkla smaker när det gäller leverpastej, antingen väldigt mild leversmak eller också en väldigt stark leversmak. Därför har vi utvecklat två nyheter som är ytterligheter till dagens originalpastej.
Christopher Övall, Brand Manager för Pastejköket