Bestseller satsar på Drottninggatan och öppnar ny flagshipstore

Report this content

Modeföretaget Bestseller, med varumärken som Vero Moda och Jack & Jones, öppnar sin största flagshipstore i Sverige den 8 maj. Konceptbutiken ligger i Glashuset på Drottninggatan i Stockholm och är en del av Atrium Ljungbergs omfattande investering i Stockholm city.

Atrium Ljungberg satsar betydande kraft på investeringar som utvecklar Glashuset och nya PUB till två spännande shoppingdestinationer på Drottninggatan i Stockholm city. Den 8 maj öppnar danska Bestseller en 1 400 kvm flagshipstore i Glashuset vilket blir deras största etablering i Sverige. I butiken kommer varumärkena Jack & Jones, Vero Moda, Mamalicious, Pieces och ONLY profileras på tre våningsplan. Glashuset inrymmer sedan tidigare bl.a. MQ och Weekday. Med Bestseller som ny hyresgäst kommer fokus på mode att bli ännu starkare. PUB och Glashuset ska attrahera livsstilskonsumenter som rör sig i Stockholm city, där PUB konceptuellt står för utvalt mode medan Glashuset är en självständig butiksfastighet med starka och kommersiella kedjevarumärken.

− Vi har en vision att våra fastigheter på Drottninggatan ska vara tydliga och inspirerande shoppingdestinationer riktade mot en yngre målgrupp. Hela Drottninggatan genomgår en uppgradering och Glashusets nya inriktning ligger i linje med utvecklingen i området, säger Andreas Gustafson, varuhuschef PUB.

Bestseller är ett danskt familjeägt modeföretag som grundades 1975 av Troels Povlsen i Ringköping, Danmark. Bestseller finns idag i 36 länder med 2300 butiker och 20000 anställda. Med sina drygt 1000 butiker i Kina är Bestseller i dagsläget den största västerländska kedjan i landet. I och med öppnandet av 1 400 kvm i Glashuset kommer Bestseller att stärka sin närvaro i Stockholm city.