PUB:s metamorfos fortsätter med den nya varuhuschefen

Report this content

Att våga sticka ut, att ha en åsikt och gå sin egen väg anser PUB vara avgörande framgångsfaktorer för att uppnå målet som ett heltäckande livsstilsvaruhus av internationellt snitt. PUB:s nya varuhuschef Andreas Gustafson fortsätter på den redan inslagna vägen – men kommer samtidigt att förfina, förbättra och utveckla konceptet än mer.

PUB är på god väg att skapa sig en egen spelplan och positionera sig som Stockholms enda livsstilsvaruhus med utvalt mode. Värdeorden för livsstilsvaruhuset är mode, musik och konst där kommunikationen ska genomsyra de mervärden som de ger kunden. Det handlar om genuinitet, att sticka ut från mängden, och en inre lyxkänsla som det personliga varumärket och utvalda modet ger. PUB står för ett bättre, djupare modeurval och är samtidigt ett hett forum för unga svenska modedesigners att verka inom.

- PUB vänder sig till kunden som både vill sticka ut och faktiskt sticker ut på olika sätt i olika sammanhang. De söker utmaningar både professionellt och privat. Där ser vi att PUB ska vara den naturliga och självklara shoppingdestinationen och mötesplatsen för dessa individualister, säger Andreas Gustafson, varuhuschef PUB.

Ombyggnationen fortskrider och PUB.03, våningsplan tre, är redan helt färdigställt. PUB.03: s profil är en öppen eklektisk studio med en senaste inom mode, konst och musik. PUB.02, våningsplan 2, är till hälften färdigställt och är sofistikerat och har en sober, salongsbetonad atmosfär över sig. Det grafiska uttrycket går helt i svart och vitt och ger en tvådimensionell känsla. Andra hälften av PUB.02 öppnas i slutat av augusti där konceptbutiken The Casbah kommer att ta en stor yta med flera attraktiva varumärken. Sedan fortsätter ombyggnationen med att färdigställa PUB.01 som ska stå färdigt tidigt 2009. Inriktningen på PUB.01, våningsplan ett, kommer att vara street och urbant. PUB.00, entréplan, ska vara PUB:s framsida och huvudscen i högt tempo och attraktiva miljöer. Hela huset ska stå färdigt i februari 2009.

PUB:s ambition är att våga vara annorlunda, att inte gå i led och göra det som är förväntas av ett traditionellt varuhus. PUB ska ha en livsstilsinriktning som är en del av varumärkesbyggandet och känslan av ett unikt koncept. Det i förlängningen skapar en förväntat i målgruppen. Satsningen med nya PUB är modig och har allt att vinna på att våga utmärka sig, att ha en åsikt och göra det lite oväntade och annorlunda. PUB ska bli ett av Europas absolut bästa livsstilsvaruhus.