Attana AB stärker den operativa kassan för att färdigställa patentansökningar och säkerställa god kassalikviditet genom upptagande av lån om 2 MSEK

Attana AB avser att använda delar av kapitalet för att färdigställa en eller två patentansökningar. Bolaget återkommer med ytterligare information då prior art-skydd uppnåtts. Vidare bedömer bolaget att försäljningen av kontraktsforskningsuppdrag har möjlighet att öka under resten av året, samtidigt som försäljningen av analysinstrument troligen blir lägre än förväntat. För att säkerställa god kassalikviditet har bolaget upptagit lån om 2 MSEK samt ansökt om sex månaders amorteringsfrihet på bolagets lån hos Almi, vilket motsvarar 0,48 MSEK. Lånen har upptagits från personer utan koppling till bolaget på marknadsmässiga villkor utan säkerhet, men långivarna har rätt att konvertera lånen enligt marknadsmässiga villkor som ryms inom bolagets befintliga bemyndigande.

Denna information är sådan som Attana AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 21 april 2020 kl. 15.45 CET