Attana erhåller delbetalning för projektet CellSenseGells

I samarbete med Biogelx Ltd och Stuttgart universitet utvecklar Attana i det Eurostar finansierade projektet CellSenseGells nya tillämpningar för Attanas cellbaserade biosensor. Attanas senaste delrapport har godkännts och bolaget har idag erhållit drygt 600 kSEK i delbetalning.

Projeketet CellSenseGels syftar mot att utveckla en biosensoryta med vävnadsliknande egenskaper. Denna biosensor yta är ett led i Attanas vision att kunna utföra interaktionskaraterisering vid så kroppliknande förutsättningar som möjligt. Projektet har pågått i drygt ett år och beräknas att slutföras inom ytterligare ett år. Utbetalningen är en förskottsbetalning för arbete som kommer att utföras under andra och tredjekvartalet i år och kommer således att påverkas kassaflödet och resultatet för nuvarnde kvartal och resultatet i tredje kvartalet i år. Delbatalning är den tredje av totalt fyra utbetalningar.

Denna information är sådan som Attana AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 24 maj 2018 kl. 10.00 CET