Attana expanderar geografiskt och presenterar nya resultat

Stockholm, 17 januari 2017. Attana öppnar nytt labb i Köpenhamn och presenterar nya resultat om hur tekniken effektiviserar utvecklingen av nya läkemedel.

Attana expanderar för fullt. I slutet av februari öppnar Attana ett nytt labb i centrala Köpenhamn på COBIS Business Park för att fortsätta att stärka vår position i Danmark och internationellt. I Danmark finns ett stort antal bioteknikföretag. "Det är viktigt för oss att vara nära våra kunder" säger Teodor AAstrup, VD Attana.

Och fortsätter, "Vi står inför tillväxt i vårt företag. Vår teknik fungerar, nu handlar det om att vara ute på fältet och visa det för kunderna".

Senare under våren kommer Attana att närvara på Annual Global Discovery to Development Innovation i London där Attana presentera sina senaste resultat som visar på hur Attanas teknik bidrar till bättre urval av läkemedelskandidater.

tel: + 46 70 15676765

Attana AB

Med Attanas teknik kan experiment som tidigare endast kunde göras på djur nu göras som enklare laboratorieexperiment. Forskare kan därmed tidigt i utvecklingsprocessen utvärdera hur en läkemedelskandidat verkar människokroppen och upptäcka risker för biverkningar. Med tekniken går det bland annat att se hur starkt, fort och länge läkemedlet binder till mänskliga celler samt få svar på vad det är som gör att ett läkemedel verkar eller inte verkar som förväntat.

Mer information om bolaget finns på www.attana.com