Attana planerar flytt av produktionen av förbrukningsvaror till AroCell

Attana kan idag meddela att bolaget inlett diskussion om flytt av produktion av förbrukningsvaror, t.ex. sensorchip, till in vitro-diagnostikbolaget AroCell AB (Publ).

Attana planerar flytt av produktionen av förbrukningsvaror såsom sensorchip och reagenser till AroCell. Syftet med flytten är kunna hantera ökade volymer och därmed få bättre marginaler. Dessutom möjliggör flytten bättre användning av båda bolagens resurser och kompetens.

Teodor Aastrup, VD Attana, kommenterar:

”AroCells erfarenhet och produktionskapacitet passar väl in på produktionen av Attanas förbrukningsvaror. Detta ökar vår flexibilitet och våra marginaler vid produktionen samtidigt som vi frigör egna resurser.”

Anders Hultman, VD AroCell, kommenterar:

”Vi ser fram emot att kunna applicera vår kompetens och våra resurser inom produktion av Attanas förbrukningsvaror. Det är också ett viktigt steg i att öka våra intäkter och marginalerna i vår produktionsenhet. ”

Teodor Aastrup, VD
teodor.aastrup@attana.com