Attana tar in nytt kapital och anställer säljare

Attana genomför lyckad nyemission via Sciety vars medlemmar investerar 6,5
miljoner kronor. Kapitaltillskottet ska framförallt användas för att öka
expansionstakten genom att anställa fler säljare.

”Tack vare en snabb och effektiv kapitalanskaffning via Sciety har vi redan rekryterat en ny säljare och med det nya kapitalet kommer vi att stärka våra resurser inom försäljning ytterligare”, säger Teodor Aastrup, som är VD och en av grundarna till Attana.

”Vi fokuserar nu starkt på att öka vår synlighet på marknaden. Det gör vi bland annat genom mer intensivt säljarbete kombinerat med ökad närvaro på de konferenser där våra kunder finns”, avslutar Teodor.

Om Sciety

Sciety är ett investeringsnätverk för affärsänglar och privatinvesterare som ger möjlighet att investera i noggrant utvalda bolag inom hälsosektorn. Hos Sciety finns investeringsmöjligheter med potential att både ge avkastning och göra skillnad.

Teodor Aastrup, VD, Attana AB
e-post: teodor.aastrup@attana.com
telefon: + 46 70 15676765

Andreas Lindblom, VD Sciety
E-post: andreas.lindblom@sciety.se
telefon: + 46 703 75 73 73

Med Attanas teknik kan experiment som tidigare endast kunde göras på djur nu göras som enklare laboratorieexperiment. Forskare kan därmed tidigt i utvecklingsprocessen utvärdera hur en läkemedelskandidat verkar människokroppen och upptäcka risker för biverkningar. Med tekniken går det bland annat att se hur starkt, fort och länge läkemedlet binder till mänskliga celler samt få svar på vad det är som gör att ett läkemedel verkar eller inte verkar som förväntat.