Förtydligande kring Attanas informationspolicy

Attana vill förtydliga vilken information bolaget delar när en instrumentorder tas emot. Grundprincipen är att instrumentordrar är en del av Attanas dagliga verksamhet, varför detaljer om specifika order, såsom orderstorlek eller kund, i allmänhet inte delas.

Bolaget arbetar efter en fastställd informationspolicy och styrelsen gör alltid en bedömning innan information publiceras för att ta ställning till om och vilken information bolaget ska publicera till marknaden. Generellt sett delar bolaget inte detaljer om specifika instrumentorder, dock bedömer styrelsen alltid om detaljerad information ska lämnas eller inte genom att bland annat utvärdera kassaflödespåverkan, kundens karaktär och orderns storlek.

Teodor Aastrup, VD
teodor.aastrup@attana.com