Tilldelningen av aktier utan företräde i Attana slutförd

Tilldelningen av aktier utan företräde i företrädesemissionen i Attana som tecknades till 235% är slutförd. Avräkningsnotor skickas ut idag till de som tilldelats aktier utan företräde.

Företrädesemissionen i Attana AB pågick 20 augusti till 3 september 2019 tecknades till totalt 34,3 MSEK vilket motsvarar en teckningsgrad om 235% av det beslutade emissionsbeloppet om 14,6 MSEK.

Totalt har 42,4 miljoner aktier tecknats med stöd av teckningsrätter och 72,1 miljoner aktier tecknats utan företrädesrätt. Av de aktier som tecknats utan företräde tilldelas 6,3 miljoner aktier i enlighet med tilldelningsprinciperna för emissionen.

Avräkningsnotor för de som tilldelats aktier utan företräde skickas ut med post idag. Ingen övrig kommunikation sker. Likviddag är den 17 september.

Attana AB kommer att tillföras ca 14,35 MSEK efter emissionskostnader om ca 0,25 Mkr. Emissionskostnaderna motsvarar ca 2 procent av totalt tecknat belopp. Rådgivare och emissionsinstitut har varit Eminova Fondkommission AB.

Handel pågår både i Attana ABs ordinarie aktie och i betalda tecknade aktier (BTA) fram till dess att emissionen registrerats hos Bolagsverket, varvid BTA omvandlas till ordinarie aktier.