Attendo Care får fortsatt förtroende i Uppsala

Report this content

Äldrenämnden i Uppsala har beslutat att Attendo Care får fortsatt förtroende att driva korttidsboendet Rondellen i Uppsala. Vid ett extrasammanträde idag har
den nya majoriteten i Uppsala kommun rivit upp beslutet att säga upp avtalet med Attendo Care. Som underlag för beslutet ligger de granskningar som kommunen gjort på Rondellen, granskningarna finns sammanställda i en rapport där det bland annat står att omvårdnaden är mycket god och att bemötandet är bra och ödmjukt.

- Vid närmare granskning har vi kunnat konstatera att omvårdnaden på Rondellen är mycket god och därför har Attendo Care vårt fulla förtroende att fortsätta driva enheten, säger Gustaf von Essen, ordförande i äldrenämnden i Uppsala kommun.

Enheten Rondellen har under hösten blivit hårt kritiserat i media för påstådda brister i omvårdnaden.

- Att kommunen har beslutat att Attendo Care får fortsatt förtroende att driva enheten Rondellen är en viktig upprättelse för hela vårt företag men särskilt för medarbetarna på den berörda enheten. Vi har alla tagit mycket illa vid oss av den negativa bild som återgetts i media, säger Margareta Nyström, vice VD på Attendo Care.

För ytterligare information kontakta:

Margareta Nyström, vice VD på Attendo Care, tel: 08-586 25200
Charlotte Dimming, presskontakt, tel: 070- 600 5057