Attendo på seminarium om socialt ansvar

Solna stad arrangerar den 18 november ett seminarium om Corporate Social Responsibility; företags ansvar för hur de påverkar samhället ur ett ekonomiskt, miljömässigt och socialt perspektiv. Attendo, som i Solna driver två äldreboende samt hemtjänstverksamhet, finns med på talarlistan.

Eva Abrahamsson, verksamhetschef för Attendo Frösunda äldreboende, är en av de inbjudna talarna på seminariet "CSR som tillväxtfaktor", i arrangemang av Solna stad, Företagarna i Solna, Handelskammaren Solna-Sundbyberg samt Posten. Hon ska tala om hur man kan arbeta konkret med socialt perspektiv i närsamhället. På seminariet kommer man att diskutera hur samverkan mellan offentlig förvaltning och näringslivet kan utvecklas för att människor inte ska hamna i utanförskap. Solna stad vill med seminariet inspirera till samarbeten som ger fördelar för kommunen, företagen och människor. Man vill visa att tillväxt och utveckling går hand i hand med att ta ett socialt ansvar - en uppfattning som Attendo Care i högsta grad delar. Datum och tid: Onsdag den 18 november, 8.45-12.00 (frukost serveras från 8.00) Plats: Postens huvudkontor Arken, Terminalvägen 24, Kristinasalen Se bilaga.