Byggstart för nytt äldreboende i Huddinge

På torsdag den 26 augusti sker gjutning av grunden till vad som ska bli ett nytt äldreboende vid Flemmingsbergs centrum i Huddinge. Äldre- och folkhälsominister Maria Larsson (kd) medverkar vid detta tillfälle. Boendet kommer att drivas av vård- och omsorgsföretaget Attendo Care.

Byggandet utförs av Senectus AB på uppdrag av Attendo Care, som kommer att stå för driften. Boendet beräknas vara klart för inflyttning i maj 2011. Det kommer att bestå av en äldreomsorgsdel med 83 lägenheter samt ett patienthotell med ytterligare 33 platser. Detta motiveras inte minst genom boendets läge, nära Karolinska universitetssjukhuset.

Vid grundläggningen på torsdag medverkar äldre- och folkhälsominister Maria Larsson (kd).

Från Attendo Care deltar marknadschef Mikael Persson, affärsutvecklingschef (egen regi) Bobi Joncevski, samt Marzieh Etaati – tillträdande verksamhetschef för boendet.

Dessutom medverkar Erik Junzell, vd för Senectus AB.

För en bild av hur boendet är tänkt att se ut, se http://www.attendo.com/sv/se/Aldreomsorg/vara-tjanster/vardboende/Attendo-Flemingsberg/

Medierepresentanter hälsas varmt välkomna till gjutningen av grunden!

Datum och tid: torsdag 26 augusti kl. 11-12
Plats: Samling Röntgenvägen 3 (Huge fastigheter)

Erik Junzell, vd Senectus AB, tel. 070 938 37 02