Nöjda brukare på privata äldreboenden i Göteborg

På de privata äldreboendena i Göteborg är brukarna mycket nöjda med äldreomsorgen. En undersökning gjord av det oberoende företaget Synovate, på uppdrag av Attendo Care, visar att de olika verksamheterna får 4,1 i snittbetyg på en femgradig skala.

– Jag tycker att det är väldigt roligt att vi har nöjda brukare och att våra duktiga medarbetare får ett så fint betyg, säger Susanne Björk, verksamhetschef på Fiskebäcks äldreboende – som är en av de undersökta verksamheterna. Hon är noga med att framhålla att det i hög grad är den engagerade personalens förtjänst. Dessutom ligger boendet precis intill småbåtshamnen i Fiskebäck med havet som närmaste granne, något som ger en bedårande utsikt från nästan alla lägenheter och får de boende att trivas.

Attendo Care genomför regelbundet brukarundersökningar för att se hur brukarna och deras anhöriga upplever omsorgen.

– Genom att fråga de äldre vad de tycker om oss kan vi lättare identifiera vad vi kan utveckla och förbättra. Det är jätteviktigt i vår strävan att bli ännu bättre på det vi gör, säger regionchef Camilla Sjögren.

Camilla Sjögren, regionchef Attendo Care, tel. 0708-76 44 10
Susanne Björk, verksamhetschef på Attendo Care, tel. 031-769 11 00