Ny logotyp och grafisk form för Attendo

Attendo inleder vid årsskiftet ett byte av grafisk profil och logotyp.

Attendo har bedrivit äldreomsorgsverksamhet i Sverige i 20 år. Under de senaste åren har efterfrågan ökat stort vilket inneburit att tjänsteerbjudandet breddats med nya vårdformer och verksamheten expanderat på nya marknader till ett hundratal orter i fyra länder. Allt fler kommuner ser fördelarna med att lägga ut vård- och omsorg på entreprenad.

- Vi växer starkt på många marknader, och även om vi tillhandahåller en mångfald av tjänster och bedriver verksamhet i flera länder så är vi ett och samma företag, säger Attendos VD och koncernchef Henrik Borelius. Vi ser ett mycket stort intresse för våra tjänster och genom lagen om valfrihet blir det allt viktigare att synliggöra vårt erbjudande. Genom att vara tydliga med vilka vi är och vad vi står för ger vi människor en reell möjlighet att själva välja vård och omsorg.

Attendos logotyp består av ett namnmärke och en symbol där korset, ringarna och hjärtat representerar företagets värderingar kompetens, engagemang och hjälpsamhet. Form- och bildspråket syftar till att tydliggöra Attendos vision ”Att stärka individen”.

Logotyp i olika filformat bifogas.

För ytterligare information, kontakta:
Henrik Borelius, VD och koncernchef Attendo.
Jonas Morian, informationschef, telefon +46 8 586 252 24.