Öppet hus om hemtjänst i Lötenkyrkan, Uppsala

På tisdag den 18 maj bjuder vård- och omvårdnadsföretaget Attendo Care in till öppet hus i Lötenkyrkans lokaler. Alla hälsas välkomna att ta del av presentationer, aktiviteter och information. Det bjuds på smörgåstårta och kaffe med kaka.

Program: 15.00 Polisinspektör Hans Wallin informerar om säkerhet för äldre. Tips och råd om brottsförebyggande åtgärder i hemmet. 16.00 Smörgåstårta och kaffe. Representanter från Attendos alla hemtjänstområden i Uppsala informerar och svara på frågor om sin hemvårdsverksamhet. 17.00 Aktivitetstorg för kropp och själ. Följande företag och organisationer medverkar: Attendo Care: Sjukgymnaster och sjuksköterskor demonstrerar fallprevention och sittgympa samt har en hälsostation där man kan kontrollera sitt blodtryck. Vobis livskvalitet: Presenterar sina produkter, bland annat hjälpmedel som förenklar vardagen. Apoteket Hjärtat: Ger råd och information. Game-R: Demonstrerar tv-spel som passar seniorer. Sveriges Seniorshop: Visar upp och säljer fina kläder. Allan Kock: Attendos matleverantör bjuder på smakprov av den färdigmat som erbjuds inom hemtjänsten. BSK Sturarna: Prova på bågskytte – en sport utan åldersgräns. Datum och tid: Tisdag 18/5, kl. 14.30-19.00 Plats: Lötenkyrkan, Heidenstamstorg