Svenska mästare i omvårdnad hos Attendo

Micke Eriksson och Mattias Nilsson är sedan i fredags svenska mästare i omvårdnad. Båda killarna bor i Östersund och jobbar, eller kommer att jobba, för vård- och omsorgsföretaget Attendo Care.

I förra veckan avgjordes årets yrkes-SM i Göteborg för killar och tjejer upp till 21 år. Efter att tidigare i vår ha vunnit regionfinalen i Sundsvall fick laget Micke Eriksson och Mattias Nilsson från Östersund chansen att göra upp om guldet i SM. De tog chansen med besked och åkte hem med en guldmedalj. Efter vinsten i yrkes-SM väntar nu yrkeslandslaget och VM-tävlingar i London år 2011. Men innan dess gäller det att praktisera yrkesskickligheten i verkligheten. Micke Eriksson jobbar redan för Attendo Odensala hemtjänst, och inom kort blir han kollega med lagkompisen Mattias Nilsson. Arbetsgivaren Attendo Care är förstås mycket stolta över sina guldgossar och firar dem i dag, måndag den 24 maj, i företagets lokaler på Hagvägen 35 i Odenskog (Östersund) klockan 11.30. Lokalen ligger i samma hus som Triconorbutiken. Medierepresentanter hälsas varmt välkomna.