Toppbetyg för Nissastrands äldreboende visar ny kvalitetsundersökning

På Nissastrands äldreboende i Halmstad är 93 procent av alla boende och deras närstående mycket nöjda med vården och omsorgen dom får. Det visar en nyligen genomförd undersökning gjord av undersökningsföretaget Synovate på uppdrag av Attendo Care.

Det är framför allt medarbetarna som får beröm för sitt engagemang och bemötande. Andra områden som ges höga betyg är personalkontinuiteten, den personliga vården och omsorgen samt aktiviteter. Undersökningen som nyss blev färdigställd visar på förbättringar på flera områden sedan förra brukarundersökningen för snart två år sedan,

- Sedan förra undersökningen har vi arbetat ännu mer med brukarfokus och engagemang inom verksamheten och det är väldigt roligt att se att brukarna är nöjda med det vi gör, säger verksamhetschefen Ana Maria Chrysoulakis.

Rune Andréassons fru bor på Nissastrand och han är nöjd med den omsorg som hon får.

- Det är en mycket personlig och fin kontakt som jag känner från personalen, nästan som i en familj, säger han och tillägger: Nissastrand skulle kunna tjäna som ett föredöme för vårdboenden i hela Sverige.

Nissastrand består av vård- och demensboende och därtill hemtjänst och drivs sedan 2004 av Attendo Care.

För ytterligare information:

Ana Maria Chrysoulakis, verksamhetschef