Affärsutvecklingschef Johan Spångö lämnar Attendo

Attendos affärsutvecklingschef Johan Spångö lämnar företaget för ett nytt externt uppdrag som VD för Bonliva, ett ledande bemannings- och rekryteringsbolag inom vård och omsorg. Processen för att utse en efterträdare har inletts.

- Johan har efter fem år i Attendo och drygt tre år som huvudansvarig för gruppens affärsutveckling och del av koncernledningen bestämt sig för ta sig an nya utmaningar utanför Attendo. Johan har haft en viktig roll för Attendos strategiska utveckling, inte minst när det gäller att förbereda de förvärv som gruppen gjort. Jag vill tacka Johan för ett gott samarbete och önska honom all lycka till i framtiden, säger Martin Tivéus, VD och koncernchef för Attendo.

Johan Spångö lämnar Attendo senast före sommaren 2020. Han kommer att kvarstå i sin roll under övergångsperioden.

____________________________

Attendo – Nordens ledande omsorgsföretag

Attendo är den ledande privata leverantören av offentligt finansierade omsorgstjänster i Norden. Företaget grundades 1985 och var först i Sverige med att driva äldreomsorg på entreprenad. Utöver äldreomsorg erbjuder Attendo omsorg för personer med funktionsnedsättning samt individ- och familjeomsorg. Attendo har omkring
24 000 medarbetare och är lokalt förankrat med nära 700 verksamheter i mer än 200 kommuner i Sverige, Finland, Norge och Danmark.
www.attendo.com