Återköp av aktier under vecka 11, 2024

Attendo AB (LEI-kod 549300KEJDL2FNITUW65) (“Attendo”) har mellan 11 mars och 15 mars 2024 återköpt sammanlagt 135 652 egna aktier (ISIN: SE00076666110) inom ramen för det återköpsprogram som styrelsen beslutat om.  ​​​​​​​

Återköpen är en del av det återköpsprogram om högst 16 138 659 egna aktier för ett sammanlagt maximalt belopp om 110 000 000 SEK som Attendo offentliggjorde den 8 februari 2024. Återköpsprogrammet, som löper under perioden 9 februari till 24 april 2024, genomförs i enlighet med Marknadsmissbruksförordningen (EU) nr 596/2014 och Kommissionens delegerade förordning (EU) nr 2016/1052.

Attendo-aktier har återköpts enligt följande:

Datum:

Aggregerad daglig volym (antal aktier):

Viktat genomsnittspris för aktier per dag (SEK):

Totalt dagligt transaktionsvärde (SEK):

11 mars 2024

882 243,13

12 mars 2024

1 107 681,40

13 mars 2024

1 094 097,83

14 mars 2024

862 701,63

15 mars 2024

1 162 890,69

Totalt ackumulerat under vecka 11/2024

5 109 614,68

Totalt ackumulerat under återköpsprogrammet

34 547 730,86

Samtliga förvärv har genomförts på Nasdaq Stockholm av Skandinaviska Enskilda Banken AB för Attendo:s räkning. Efter ovanstående förvärv uppgår Attendo:s innehav av egna aktier till 1 365 744 aktier per den 15 mars 2024. Det totala antalet aktier i Attendo, inklusive de egna aktierna, är 161 386 592 och antalet utestående aktier, exklusive de egna aktierna, är 160 020 839.

Attendo AB (publ)

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Telefon: +46 705 09 77 61   I   epost: andreas.koch@attendo.com

attendo.com

Attendo – det ledande omsorgsföretaget i Norden   |   I mer än 35 år har Attendo haft som utgångspunkt att se, stödja och stärka människor med behov av omsorg i allt det vi gör. Förutom äldreomsorg erbjuder Attendo omsorg till personer med funktions­nedsättningar samt individ- och familjeomsorg. Attendo har över 30 000 medarbetare och finns lokalt förankrat med omkring 700 verksamheter i runt 300 kommuner i Sverige, Finland och Danmark. Varje dag möter våra medarbetare tiotusentals kunder i deras vardag. Alla våra omsorgsinsatser utgår från Attendos gemensamma värderingar om omtanke, engagemang och kompetens.