Attendo AB (publ) förvärvar 247 Hoivakodit Oy

Attendo har ingått ett bindande avtal om att förvärva 247 Hoivakodit Oy som utvecklar och driver äldreboenden i Finland. Genom förvärvet tillförs Attendo ett äldreboende i egen regi samtidigt som portföljen av platser under uppförande förstärks.

247 Hoivakodit Oy driver sedan december 2015 ett särskilt boende för äldre i Lahti. Företaget har en bred portfölj av äldreboenden under uppförande i Finland, från Esbo i söder till Kuopio i norr.

”Vi är mycket glada över att kunna välkomna 247 Hoivakodit Oy till Attendo. Det är ett företag med stora ambitioner inom omsorgen både i befintliga och planerade verksamheter. Med basen i Attendos kvalitetsarbete ser vi fram emot att fortsätta utveckla verksamheterna till gagn för såväl nuvarande som framtida brukare, kunder och medarbetare”, säger Pertti Karjalainen, affärsområdeschef för Attendos äldreomsorg i Finland.

Genom förvärvet adderas 60 nya platser till Attendos erbjudande inom boenden i egen regi i Finland. Samtidigt tillförs Attendos portfölj av platser under uppförande totalt 253 platser i sex olika enheter.

Attendo AB
(publ)

Ingalill Östman, IR-chef Attendo
E-post: ingalill.ostman@attendo.com