Attendo publicerar Årsredovisning och Hållbarhetsrapport för 2022

Attendos årsredovisning och hållbarhetsrapport för 2022 har idag publicerats på Attendos hemsida. Rapporten beskriver utvecklingen under 2022 som kännetecknades av en god kundtillströmning och samtidigt stora utmaningar relaterade till den anstränga finska arbetsmarknaden och kostnadsökningar i spåren av den höga inflationen. Den beskriver också vårt arbete och drivkrafterna för en vändning i verksamheten under 2023.

I rapporten presenteras en rad nya hållbarhetsindikatorer inom de fem fokusområden för hållbarhet som Attendo sedan förra året har gjort till en integrerad del av affärsstrategin. En särskild fördjupning finns också i hållbarhetsrapporten kring det nya kvalitetsramverk som Attendo tagit fram, och som mer tydligt fokuserar på hälsa och livskvalitet för Attendos kunder. Arbetet inom det nya ramverket har under året också lett till att Attendo infört två nya sätt att mäta och följa upp hälsa och livskvalitet – livskvalitetssamtal enligt ASCOT-metoden i Skandinavien samt boendebedömningar enligt RAI-metoden i Finland. Attendo har i hållbarhetsrapporten också utvidgat och fördjupat redovisningen av sitt bidrag till EU:s taxonomi för hållbara investeringar.

Årsredovisningen går att ta del av på www.attendo.com

Attendo AB (publ)

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Telefon: +46 705 09 77 61   I   epost: andreas.koch@attendo.com

Stefan Svanström, Chef Samhällskommunikation Attendo
Telefon: +46 708 67 38 07   I   epost: stefan.svanstrom@attendo.com

attendo.com

Attendo – det ledande omsorgsföretaget i Norden   |   I mer än 35 år har Attendo haft som utgångspunkt att se, stödja och stärka människor med behov av omsorg i allt det vi gör. Förutom äldreomsorg erbjuder Attendo omsorg till personer med funktions­nedsättningar samt individ- och familjeomsorg. Attendo har över 30 000 medarbetare och finns lokalt förankrat med omkring 700 verksamheter i runt 300 kommuner i Sverige, Finland och Danmark. Varje dag möter våra medarbetare tiotusentals kunder i deras vardag. Alla våra omsorgsinsatser utgår från Attendos gemensamma värderingar om omtanke, engagemang och kompetens.