Attendo publicerar Årsredovisning samt Kvalitets- och Hållbarhetsrapport för 2018

Attendo AB har idag presenterat sin Årsredovisning samt Kvalitets- och hållbarhetsrapport för 2018. Rapporterna ger en detaljerad redovisning av Attendos verksamheter, finansiella utveckling och bidrag till samhället. I samband med rapporterna uppdateras också Attendos kundlöften.

̶ 2018 var ett händelserikt år för Attendo, där vi både gjort viktiga framsteg och sett nya utmaningar. Mot den bakgrunden har vi gjort ett omtag kring våra långsiktiga löften, och förtydligat vad vi vill uppnå, säger Martin Tivéus, Attendos vd och koncernchef.

I rapporten formuleras tre huvudsakliga kundlöften:

• Attendo ska ha högst kundnöjdhet på varje ort där vi verkar
  • Attendo ska stå för en god trygghet och vara ledande inom kvalitetsutveckling
  • Attendo ska vara den aktör som ger kommunerna mest omsorg per spenderad krona

̶ Når vi dessa mål är jag övertygad om att vi också fortsättningsvis kommer att vara den aktör som etablerar flest nya boenden och som långsiktigt blir den mest respekterade

omsorgsaktören. Samtidigt gör vi en viktig insats för att utveckla ett hållbart samhälle genom individanpassad omsorg av hög kvalitet som räcker till fler, säger Tivéus.

I kvalitets- och hållbarhetsrapporten redovisas nedslag från det dagliga arbetet i Attendos verksamheter, med utgångspunkt från Attendos hållbarhetsmål. Där återfinns också en mer detaljerad redovisning av hållbarhetsindikatorer med utgångspunkt i Nasdaqs riktlinjer för hållbarhetsredovisning.

Rapporterna finns tillgängliga på www.attendo.com.

Attendo AB (publ)

Phone: +46 705 09 77 61
E-mail: andreas.koch@attendo.com

Stefan Svanström, Chef Samhällskommunikation Attendo
Phone: +46 708 67 38 07
stefan.svanstrom@attendo.com

Denna information är sådan som Attendo AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 21 mars 2019 kl. 12.00 CET.

_______________________________________________________________________________________________
Attendo – Nordens ledande omsorgsföretag
Attendo är den ledande privata leverantören av offentligt finansierade omsorgstjänster i Norden. Företaget grundades 1985 och var först i Sverige med att driva äldreomsorg på entreprenad. Utöver äldreomsorg erbjuder Attendo omsorg för personer med funktionsnedsättning samt individ- och familjeomsorg. Attendo har omkring 24 000 medarbetare och är lokalt förankrat med nära 700 verksamheter i mer än 200 kommuner i Sverige, Finland, Norge och Danmark. www.attendo.com