Attendo utser Kommunikations- och IR-direktör

Andreas Koch blir Kommunikations- och IR-direktör på Attendo, med ett övergripande ansvar för extern och intern kommunikation i bolaget, inklusive investerarrelationer. Han blir medlem av koncernledningen och tillträder sin tjänst efter sommaren 2016.

Andreas Koch är 39 år och har en civilekonomexamen från Handelshögskolan i Stockholm. Han har under de senaste tio åren arbetat i olika chefsbefattningar inom kommunikationsområdet. Han är för närvarande chef för investerarrelationer på SSAB och har dessförinnan varit kommunikationschef för investmentbanken Carnegie och IR-chef på SCA.

”Attendo börsnoterades framgångsrikt under 2015 och vi har höga ambitioner att öka vår synlighet mot såväl brukare, uppdragsgivare och medarbetare som aktieägare och andra intressenter som är viktiga för att utveckla verksamheten. Därför skapar vi nu en samlad koncernfunktion för kommunikation och investerarrelationer. Jag är övertygad om att Andreas har rätt förutsättningar att leda arbetet med att utveckla vår kommunikation till nästa nivå”, säger Henrik Borelius, VD och koncernchef för Attendo.

”Attendo är i en mycket spännande fas som nyligen noterat bolag och med höga ambitioner att fortsätta att utveckla högkvalitativa omvårdnadstjänster runt om i Norden. Det är en verksamhet som kräver många perspektiv och jag ser verkligen fram emot att vara med och utveckla kommunikationen under kommande år”, säger Andreas Koch.

Attendo AB
(publ)

Ingalill Östman, IR-chef Attendo
E-post: ingalill.ostman@attendo.com