Kommunikationsdirektör Andreas Koch lämnar Attendo och sin plats i koncernledningen

Attendos Kommunikations- och IR direktör har meddelat att han lämnar Attendo för en tjänst utanför företaget efter nästan åtta år i koncernen. Rekryteringsprocessen för att hitta en efterträdare påbörjas omgående.

‒ Andreas har varit en del av Attendos koncernledning sedan 2016 och har utvecklat såväl den interna som externa kommunikation i Attendo med mycket goda resultat. Jag vill passa på att rikta ett stort tack till Andreas för alla hans goda insatser under åren. Han är en uppskattad kollega som jag önskar varmt lycka till i sin nya roll utanför Attendo, säger Martin Tivéus, VD och koncernchef för Attendo.

Andreas lämnar Attendo senast i november 2024. Han kommer att kvarstå i sin roll under övergångsperioden.

Telefon: +46 705 09 77 61   I   email: andreas.koch@attendo.com

attendo.com

Attendo – det ledande omsorgsföretaget i Norden   |   I snart 40 år har Attendo haft som utgångspunkt att se, stödja och stärka människor med behov av omsorg i allt det vi gör. Förutom äldreomsorg erbjuder Attendo omsorg till personer med funktions­nedsättningar samt individ- och familjeomsorg. Attendo har nästan 35 000 medarbetare och finns lokalt förankrat med omkring 800 verksamheter i 300 kommuner i Sverige, Finland och Danmark. Varje dag möter våra medarbetare tusentals kunder i deras vardag. Alla våra omsorgsinsatser utgår från Attendos gemensamma värderingar om omtanke, engagemang och kompetens.