Nytt antal aktier och röster i Attendo AB (publ)

Totalt antal utestående aktier och röster i Attendo AB (publ) uppgår per den 31 maj 2024 till 160 103 190.

Antalet aktier och röster i Attendo har ändrats under maj månad till följd av att årsstämman 2024 beslutade om en minskning av aktiekapitalet med indragning av 1 283 404 egna aktier, som registrerades av Bolagsverket i maj. Totalt antal aktier och röster i bolaget uppgår till 160 103 190.

Attendo AB (publ)

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Telefon: +46 705 09 77 61   I   epost: andreas.koch@attendo.com

Detta pressmeddelande innehåller information som Attendo AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande av ovanstående kontaktperson den 31 maj 2024 klockan 08.00 CET.

attendo.com

Attendo – det ledande omsorgsföretaget i Norden   |   I snart 40 år har Attendo haft som utgångspunkt att se, stödja och stärka människor med behov av omsorg i allt det vi gör. Förutom äldreomsorg erbjuder Attendo omsorg till personer med funktions­nedsättningar samt individ- och familjeomsorg. Attendo har nästan 35 000 medarbetare och finns lokalt förankrat med omkring 800 verksamheter i 300 kommuner i Sverige, Finland och Danmark. Varje dag möter våra medarbetare tusentals kunder i deras vardag. Alla våra omsorgsinsatser utgår från Attendos gemensamma värderingar om omtanke, engagemang och kompetens.