Nytt ledarskap för Attendo Skandinavien

Ulrika Eriksson, Affärsområdeschef för Attendo Skandinavien, kommer att lämna sin position och plats i Attendos koncernledning. Martin Tivéus, VD och koncernchef, tar över rollen som tillförordnad affärsområdeschef under en övergångsperiod tills dess att en efterträdare utsetts.

‒ Jag vill tacka Ulrika för hennes viktiga insatser för Attendo. Ulrika har ett starkt engagemang och har utvecklat verksamheten i Skandinavien på ett mycket förtjänstfullt sätt under tre år. När företaget nu går in i en ny fas har vi delvis olika syn på ledarskapet framåt. Vi har därför i samförstånd kommit fram till att detta är den bästa lösningen och jag önskar Ulrika all lycka framöver, säger Martin Tiveus VD och koncernchef.

‒ Jag vill tacka för tiden på Attendo. Affärsområdet har en fantastiskt fin verksamhet med 15,000 engagerade medarbetare. Tillsammans har vi lyckats öka kundnöjdheten, stärkt patientsäkerheten och kvalitetsarbetet överlag samt lagt grunden för att utveckla framtidens omsorg. Vi går nu skilda vägar och jag önskar Martin och hela organisationen lycka till i nästa fas, säger Ulrika Eriksson, affärsområdeschef för Attendo Skandinavien.

En rekryteringsprocess kommer att inledas för att hitta en permanent efterträdare.

Attendo AB (publ)

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Telefon: +46 705 09 77 61   I   epost: andreas.koch@attendo.com

Attendo – det ledande omsorgsföretaget i Norden  I I över 35 år har Attendo haft som utgångspunkt att stödja och stärka människor med behov av omsorg i allt det vi gör. Utöver äldreomsorg erbjuder Attendo omsorg till personer med funktionsnedsättningar samt individ och familjeomsorg. Attendo har omkring 30 000 medarbetare och finns lokalt förankrat med över 700 verksamheter i runt 300 kommuner i Sverige, Finland och Danmark. Varje dag möter våra medarbetare tiotusentals kunder i deras vardag. Varje sådant möte präglas av våra gemensamma värderingar omtanke, engagemang och kompetens.