Ny VD hos Atteviks Personvagnar AB

Den 1 juni får Atteviks Personvagnar AB ny VD, då Leif Augustsson 46 år tillträder tjänsten.

Det är med stor glädje som jag överlämnar stafettpinnen till Leif, säger avgående koncernchef Dan Jonsson. Jag anställde Leif som Audisäljare 2004 från att ha varit Hotellchef på Tranås Badhotell. Leif kom som ny in i bilbranschen och blev snabbt en av våra bättre Audiförsäljare.

Efter några år blev Leif Audi-försäljningschef, senare vidare delad försäljningschef för hela Atteviks bilförsäljning och de sista åren har Leif verkat som märkeschef för Audi både sälj och service. Det är med stor glädje och trygghet som jag lämnar över ansvaret till Leif som VD för Atteviks Personvagnar AB.

Fortsatt förtroende

Jag styr nu åter kosan mot Stockholm, där jag tidigare bodde under 17 år och är mycket stolt att ändå till viss del få vara kvar på Atteviks fina resa. Detta då jag per den 1 juni tillträder som VD för Atteviks moderbolag men allra främst ska verka som arbetande styrelseordförande inom Atteviks koncernen.

Det känns fantastiskt kul att få detta förtroende och få vara med att påverka, men nu i en ny roll i detta enormt fina familjebolag.

I bilden: Dan Jonsson, Karin King, Leif Augustsson

Dan Jonsson, 036-348850