Otroligt säljrekord för Atteviks!

Svensk bilmarknad är hetare än på länge, enligt pressrelease från Bil Sweden igår konstaterar man att nybilsregistreringar är upp 11,7 % mot ifjol. Vi säljer mot en otrolig bilmarknad på totalt 375 000 bilar i Sverige fn.

För Atteviks del är ökningen hela 13 % mot ifjol av försäljningen av våra märken; Volkswagen, Audi, Skoda och Seat. Vi slår med råge vårt bästa bilår tidigare konstaterar Dan Jonsson VD Atteviks.

Även Transportbilar upp till 3,5 ton har kraftigt ökat sin totalmarknad mot ifjol, per juni är den upp med 14 %. Atteviks och Volkswagen Transportbilar har ökat med 32 %.

Totalt har vi sålt 4995 nya och begagnade bilar första halvåret och vi kan skriva ett "all time high" i historieböckerna för första halvåret 2016. Bra konjunktur, lågt ränteläge och privatleasingen är anledningen till detta så bra bilår fortsätter Jonsson.

Vi förstärker vår organisation kontinuerligt för att kunna serva alla nya kunder framöver på ett professionellt sätt. Ifjol ökade vi antalet medarbetare med totalt 11 % och under 2016 så kommer vi också behöva att nyrekrytera ett flertal medarbetare.

Sommar innebär bra försäljning av begagnade bilar och det är vad som närmast sker på bilmarknaden, spår Jonsson.

Dan Jonsson VD Atteviks Personvagnar AB

Taggar:

Om oss

Atteviks grundades 1945 av Sigvard Attevik och drivs i dag av tredje generationens Attevikare. Företaget är en av Sveriges större privata återförsäljare av märkena VW, Audi, Seat, Skoda och Scania. Atteviks är en modern koncern med verksamhet på åtta olika orter i Småland. Detta har skett genom målmedveten satsning på egen lönsamhet och kloka uppköp av andra bilföretag i regionen. Verksamheten är uppdelad i två försäljningsbolag: personvagnar och lastvagnar. Moderbolaget Atteviks Bil har sitt säte i Jönköping.