Skoda och Seat blir fullvärdiga medlemmar av Atteviks.

Bilaffären och Bilbörsen byter namn till Atteviks Skoda

Atteviks Skoda i Jönköping och Växjö har sedan 1999 drivit försäljningen under namnet Bilaffären (Jönköping) och Bilbörsen (Växjö). Atteviks ledning har tagit beslutet att namnet Bilbörsen och Bilaffären tas bort helt och kommer fr o m 1/2 -16 heta enbart Atteviks Skoda. Det innebär en mer enhetlig profilering och följer helt enligt Skodafabrikens riktlinjer.
Märkeschef Skoda/Seat, Peter Ländell, välkomnar beslutet och tror att det kommer att göra en betydligt skillnad för kunden, som kanske inte alltid uppfattat att det faktisk är Atteviks som säljer Skoda i Jönköping och Växjö.
Skoda anläggningen i Jönköping ligger på Solåsen, Skiffervägen och i Växjö, Storgatan 81.

För mer information kontakta Peter Ländell, 0470-75 31 14.

Atteviks grundades 1945 av Sigvard Attevik och drivs i dag av tredje generationens Attevikare. Företaget är en av Sveriges större privata återförsäljare av märkena VW, Audi, Seat, Skoda och Scania. Atteviks är en modern koncern med verksamhet på åtta olika orter i Småland. Detta har skett genom målmedveten satsning på egen lönsamhet och kloka uppköp av andra bilföretag i regionen. Verksamheten är uppdelad i två försäljningsbolag: personvagnar och lastvagnar. Moderbolaget Atteviks Bil har sitt säte i Jönköping. Koncernen har en omsättning på 1700 miljoner och har ca 350 anställda.