AU-System deltar i utvecklingen av driftstödssystem för Skanova

Report this content

AU-System deltar i utvecklingen av driftstödssystem för Skanova AU-System har fått i uppdrag att utveckla delar av nätoperatören Skanovas driftstödssystem. I uppdraget kommer AU-System att anpassa och integrera de delar av systemet vars uppgift är att förebygga och lösa olika typer av drifts- och leveransproblem genom automatiserad felavhjälpning. Automatiserade processer för övervakning och drift ökar i betydelse för operatörerna i takt med att introduktionen av nya tjänster ökar. Detta ställer också ökade krav på systemen i form av öppenhet och flexibilitet för att kunna säkerställa driften och tjänstekvaliteten. - Det nya uppdraget innebär att vi ytterligare fördjupar vårt samarbete med Skanova, kommenterar Lars Andersson, CTO på OSS Solutions vid AU- System. Eftersom Skanova ligger långt framme när det gäller att utnyttja ny teknik för att på bästa sätt leverera nätkapacitet och infrastruktur är det en mycket stimulerande kund att samarbeta med. Skanova, som ingår i Telia-koncernen, driver och utvecklar Sveriges största nät för telefoni-, Internet- och bredbandstjänster. Syftet med verksamheten är att erbjuda kapacitet och infrastruktur till operatörer och tjänsteleverantörer i Sverige. AU-System är idag Nordens ledande integratör av system för övervakning och administration av nät, Operations Support Systems (OSS). Bland övriga kundreferenser återfinns bland annat Telia, Europolitan Vodafone, Telenor, Banverket Telekom och Bredbandsbolaget. För ytterligare information, kontakta: Lars Andersson, CTO OSS Solutions AU-System AB Tel: 070-566 75 59 Om AU-System AU-System är ett ledande konsultföretag inom mobilt Internet. Genom dotterbolaget SandbergTrygg erbjuder bolaget även integrerade marknadskommunikationstjänster. Stora kunder är Ericsson, Comneon, Telia, Volvo, Nordea och Motorola. AU-System grundades 1974 och har ca 1 000 anställda på kontor i Sverige, Storbritannien, Italien, USA, Thailand och Singapore. AU-System är noterat på Stockholmsbörsens Attract40 under symbolen AUS. För mer information se www.ausystem.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/30/20020130BIT00170/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/01/30/20020130BIT00170/bit0002.pdf