Mattias Ekström på tredjeplats i helgens DTM-race

Report this content

Audiföraren Mattias Ekström lyckades under söndagen köra till sig en tredjeplats i DTM-säsongens tredje deltävling som bjöd på mycket spänning.

Timo Scheider, Mattias Ekströms märkeskollega och ledaren av mästerskapet startade från pole position och ledde ända fram till slutet av racet. Med bara några få varv kvar lyckades Mercedesföraren Jamie Green trycka sig förbi Timo Scheider vilket gjorde att han föll ned till frjärde plats, då Bruno Spengler och Mattias Ekström också tog sig förbi tysken i samma situation. Loppet vanns av Jamie Green och inom fyra sekunder hade 6 bilar till korsat mållinjen, vilket visar på den täta racing som DTM bjuder på. Mattias Ekström var väldigt nöjd med bilen, men hade lite otur med säkerhetsbilar och timing av depåstopp. - Om jag inte fastnat bakom Gary Paffet vid mitt första depåstopp, så hade jag vunnit idag, sa Mattias Ekström efter tävlingen. Timo Scheider leder fortfarande mästerskapet och Mattias Ekström ligger på femte plats i sammanställningen. Nästa tävling går av stapeln i norra Holland på Circuit Park Zandvoort den 19 juli.