Audi fortsätter sponsra alpina världscupen

För andra året i rad är Audi huvudsponsor av den alpina världscupen i skidåkning – och det kommer man fortsätta att vara till och med säsongen 2007/2008.

Sedan säsongen 2002/2003 heter cupen officiellt ”Audi FIS Ski World Cup”. Utöver detta åtagande är Audi även titelsponsor av alpina skid-VM i Bormio (Italien) 2005 och en av de större sponsorerna av VM i längdåkning i tyska Oberstdorf 2005. Genom nationell sponsring av de svenska, tyska, finska och schweiziska alpina landslagen har Audi tagit på sig en roll som sträcker sig mycket längre än enbart finansiering. Audi står även för bilar till åkare, ledare och tränare. Dessutom kan de tävlande dra nytta av en företagets stora tekniska know-how genom regelbundna tester i Audis vindtunnel i Ingolstadt. Audi Sveriges samarbete med det svenska alpina landslaget sträcker sig tillbaka till 1997. För detta sponsorskap mottog Audi Sverige under året utmärkelsen Gyllene Hjulet, som är ett pris för bästa sponsrings- och eventprojekt, utdelat av Sponsrings- och Eventföreningen. Bilder finns på www.audi.se / Presscenter / Bildarkiv / Reklam/PR

Om oss

Audi är en internationell tillverkare av premiumbilar och levererade drygt 1,8 MIO nya bilar 2016. Företaget omsatte 59,3 miljarder euro 2016 och har ca 88 000 medarbetare runt om i världen, varav ca 60.000 i Tyskland. Audi är aktivt på mer än hundra marknader globalt och tillverkar bilar i 16 anläggningar i 12 länder. Audi fokuserar på nya produkter och hållbar teknik för framtidens mobilitet. Automobili Lamborghini S.p.A, sportmotorcykeltillverkaren Ducati Motor Holding S.p.A och quattro GmbH är helägda dotterbolag till Audi AG. Audi Sverige ingår i Volkswagen Group Sverige AB.