Audi ny samarbetspartner till Match Cup Sweden

Audi går in som ny samarbetspartner till Stena Match Cup Sweden 2010. Med satsningen förstärker Audi sitt etablerade engagemang inom seglingen.

Segling är sedan flera år tillbaka ett strategiskt sponsringsområde där Audi internationellt är engagerad bland annat som titelsponsor till Audi MedCup samt stor partner till Kieler Woche. Match Cup Sweden är ett av de mest uppmärksammade och välbesökta seglingseventen i Sverige och nu förstärker Audi sin satsning även i Sverige genom att gå in som båt- och bilsponsor till årets evenemang.

– Vi är väldigt glada och stolta att Audi valt att engagera sig i Stena Match Cup Sweden. Med sitt starka varumärke och stora erfarenhet inom sponsring är vi övertygade om att Audi kommer att tillföra mycket till evenemanget i stort. Eftersom Audi redan är etablerade inom segling internationellt känns vårt samarbete väldigt naturligt och utvecklande, säger Jan Torstenson, vd på Brandspot.

– Segling är en sport som ligger många Audikunder varmt om hjärtat. Vårt engagemang i Match Cup Sweden ger oss möjlighet att stärka Audis närvaro på västkusten samtidigt som vi får en dynamisk plattform att möta våra kunder på, säger Niklas Henning, event- och sponsoransvarig på Audi Sverige.

Brandingkonceptet för Audibåten i Match Cup Sweden 2010 följer samma guidelines som för Audi MedCup och Kieler Woche och är en del av Audi A1-lanseringen.

Audi är en internationell tillverkare av premiumbilar. 2009 såldes närmare 950 000 nya Audibilar över hela världen. Audi omsatte under 2009 närmare 30 miljarder euro och hade drygt 58 000 medarbetare. Audi Sverige ingår i Volkswagen Group Sverige AB. För ytterligare information, kontakta: Eva-Maria Elstner, informationschef Audi Sverige, 08-553 865 35 eller 070-766 65 35.