Audi visar A3 concept på bilsalongen i Genève

På den 81:a internationella bilsalongen i Genève som öppnar nästa vecka presenterar Audi ett spännande teknikkoncept baserat på den kommande generationen av Audi A3. Den fyrsitsiga sedanen ger en glimt av den framtida expansionen av A3-familjen.

Den sportiga och samtidigt eleganta designen hos Audi A3 concept integrerar single frame grillen med strålkastare med senaste LED-teknik. Den låga flytande taklinjen ger konceptet en coupéliknande profil med en höjd på endast 139 cm. Audi A3 concept är 444 cm lång och 184 cm bred – proportioner som understryker konceptets dynamiska utseende. En femcylindrig turbomatad motor med 408 hk driver konceptet och kraften fördelas ut till alla fyra hjul genom en sjuväxlad S tronic växellåda och quattro permanent fyrhjulsdrift.

Audi A3 concept visas på bilsalongen i Genève i början av mars 2011.

Audi är en internationell tillverkare av premiumbilar. 2010 såldes 1 092 400 nya Audibilar över hela världen. Audi omsatte under 2009 närmare 30 miljarder euro och hade drygt 58 000 medarbetare. Audi Sverige ingår i Volkswagen Group Sverige AB. Är du journalist och önskar ytterligare information, kontakta: Eva-Maria Elstner, informationschef Audi Sverige, 08-553 865 35 eller 070-766 65 35.