Diego Ramos ny chef för Audi Sverige

Diego Ramos har utsetts till ny chef för Audi Sverige. Diego har en gedigen bakgrund inom bilbranschen med internationell erfarenhet från Audi såväl som SEAT. Närmast kommer Diego från en position som Area Manager Western Europe inom AUDI AG.

Diego Ramos har en bred erfarenhet av varumärket Audi. Under sin karriär har Diego bl.a. varit General manager Audi Latin America och Executive Vice President Audi Canada. De senaste tre åren har Diego även haft det övergripande ansvaret för Audi Western Europe som regionansvarig inom AUDI AG.

- Sverige har vuxit till en viktig marknad för AUDI AG som levererar betydande resultat inom försäljning och eftermarknad, tack vare ett kvalificerat team och ett professionellt och motiverat återförsäljarnätverk. Mitt fokus är nu att befästa vår ledande position i premiumsegmentet med hög kundnöjdhet. Under 2018 och 2019 kommer vi att lansera en rad nya produkter och ställer samtidigt om mot en mer digitaliserad och elektrifierad framtid, säger Diego Ramos, tillträdande chef Audi Sverige.

Diego Ramos har även värdefull erfarenhet från flera ledande positioner inom koncernmärket SEAT med fokus på produktmarknadsföring, kvalitetsfrågor och kundvård.

- Audi Sverige har etablerat en stark position inom premiumsegmentet på den svenska bilmarknaden. Diego har en bred erfarenhet från bilbranschen och ett mycket starkt kontaktnät inom Audi AG. Med hans bevittnat goda ledaregenskaper är jag säker på att Diego kommer fortsätta utveckla Audi-affären positivt i Sverige, tillsammans med sitt team och de svenska Audi-handlarna, säger Claes Jerveland, VD Volkswagen Group Sverige.

Diego Ramos tillträder tjänsten som chef för Audi Sverige i september. Marco Schubert, tidigare märkeschef för Audi Sverige, tillträdde den 1 juni en ny tjänst som Head of Sales Asia & Overseas för SKODA.