Försäljningsrekord för Audi i mars

Mars månad blev den bästa månaden någonsin för Audi i Sverige. Med 2 150 registreringar överträffades den tidigare rekordnoteringen från april 2011 med nästan 200 bilar. De starka siffrorna resulterade i 7,5 procents marknadsandel av totalmarknaden och ackumulerat efter årets första kvartal har Audi nu en marknadsandel på hela 6,6 procent.

Audi registrerade under mars månad 2 150 nya bilar på den svenska marknaden och överträffade därmed den tidigare rekordnoteringen på 1 935 nya Audi från april 2011. Rekordsiffran räckte till att ta 7,5 procent av totalmarknaden och året har därmed börjat mycket starkt för Audi som behåller sin position som tredje största bilmärke med en ackumulerad marknadsandel på 6,6 procent.

– Bakom framgångarna ligger en stor efterfrågan på såväl Audi A6 som de nyligen lanserade modellerna Audi A4 och Audi A1 Sportback. Orderingången under årets start har även den varit mycket stark och gör att vi ser mycket positivt på de kommande månaderna också, säger Raine Wermelin, försäljningschef Audi Sverige.

Är du journalist och önskar ytterligare information, kontakta: Eva-Maria Elstner, informationschef Audi Sverige, 08-553 865 35 eller 070-766 65 35.

Audi är en internationell tillverkare av premiumbilar och sålde runt 1 302 650 nya Audibilar till kunder 2011. Företaget omsatte under 2011 över 44 miljarder euro och hade närmare 60 000 medarbetare runt om i världen. Audi producerar bilar i Tyskland, Ungern, Kina, Belgien och Indien. Företaget är aktivt på mer än hundra marknader globalt. Mellan 2011 och 2015 planerar Audi att investera mer än 11 miljarder euro i nya produkter och ny teknik. Audi Sverige ingår i Volkswagen Group Sverige AB.