Fyra av världens bästa fotbollslag möts i sommarens Audi Cup

Årets Premier Leaguemästare Manchester United möter i slutet av juli på tufft motstånd från tre andra storklubbar när Audi Cup avgörs i München. Turneringen är en av aktiviteterna i Audis 100-årsfirande 2009.

Bilmärket Audi firar i år sitt hundraårsjubileum och bjuder i slutet av juli in till en fotbollsturnering av yppersta klass. Då möts fyra av världens mest kända fotbollsklubbar, Manchester United, FC Bayern München, AC Milan och Club Atlético Boca Juniors, i en tvådagars turnering i Allianz Arena i München. Bland spelarna återfinns världsstjärnor som Kaká, Ronaldinho och Christiano Ronaldo. Turneringen startar 29 juli då Manchester Untited tar sig an Boca Juniors, medan FC Bayern München möter den italienska storklubben AC Milan. Dagen efter, 30 juli, spelar förlorarna i de första två matcherna om tredje platsen innan det är dags för vinnarna att spela om titeln i finalmatchen. Audi AG stödjer framgångsrikt sedan länge en rad fotbollsklubbar runt om i världen. Läs mer om sommarens mest spännande turnering Audi Cup på www.audi.se. Här hittar du även information om hur du köper biljetter (kostar mellan 12 och 60 euro per dag).