• Audi/

Seger för Audi A1-båten och alpinstjärnorna i Match Cup Celebrity Race 2010

Efter två race kantade av historiskt många tjuvstarter stod det klart att Audi A1-båten med besättning stod som segrare i årets kändissegling Celebrity Race under Match Cup på Marstrand. Efter seger i första racet och en andraplats i det andra seglade alpinstjärnorna Maria Pietilä Holmner och Hans Olsson in som totalsegrare.

Det var totalt närmare 20 svenska kända personer som deltog på åtta båtar i årets Celebrity Race på Marstrand under Match Cup Sweden. Audi A1-båten vann med sin alpina landslagsbesättning under ledning av den australiensiske elitseglaren Torvar Mirsky och hans team. Maria och Hans som seglade som besättning på båten har erfarenhet från andra seglingar med Audi, bland annat under Gotland Runt och elitklassen Drake.

Audi Sverige förstärkte i år sitt engagemang inom seglingen genom att gå in som ny samarbetspartner till den nyligen avslutade Match Cup-veckan på Marstrand. I samband med tävlingarna var det även svensk smygpremiär för nya Audi A1.

Läs mer om Audi och nya Audi A1 på www.audi.se.

Audi är en internationell tillverkare av premiumbilar. 2009 såldes närmare 950 000 nya Audibilar över hela världen. Audi omsatte under 2009 närmare 30 miljarder euro och hade drygt 58 000 medarbetare. Audi Sverige ingår i Volkswagen Group Sverige AB. Är du journalist och önskar mer information, kontakta Eva-Maria Elstner, informationschef Audi Sverige. 08-5538635 eller 070-7666535.