Tunga utmärkelser till Audi A6

Audi A6 har fått utmärkelsen ”Gyllene Ratten” av den tyska tidningen Bild am Sonntag. Dessutom har en internationell jury bestående av designers, bilexperter, konsthistoriker och journalister utsett A6 till ”Världens vackraste bil” i storbilsklassen.

”Gyllene Ratten” har delats ut sedan 1975 och i juryn ingår kändisar, tekniska experter och motorsportprofiler. Inför omröstningen fick samtliga jurymedlemmar chans att provköra de olika bilarna på en särskild testbana. Audi A6 övertygade här i disciplinerna Design, Utrustning och Komfort – och blev därmed belönad med en gyllene ratt. Utmärkelsen ”Världens vackraste bil” delades ut i Castello Sforzesco i Milano, Italien. – De här prestigefyllda utmärkelserna är för mig en bekräftelse på att vår övergripande designstrategi fungerar hundraprocentigt, säger Walter de´Silva, som är chef för Design inom Audi Brand Group.

Om oss

Audi är en internationell tillverkare av premiumbilar och levererade drygt 1,8 MIO nya bilar 2016. Företaget omsatte 59,3 miljarder euro 2016 och har ca 88 000 medarbetare runt om i världen, varav ca 60.000 i Tyskland. Audi är aktivt på mer än hundra marknader globalt och tillverkar bilar i 16 anläggningar i 12 länder. Audi fokuserar på nya produkter och hållbar teknik för framtidens mobilitet. Automobili Lamborghini S.p.A, sportmotorcykeltillverkaren Ducati Motor Holding S.p.A och quattro GmbH är helägda dotterbolag till Audi AG. Audi Sverige ingår i Volkswagen Group Sverige AB.