Världssuccén Porto får ett syskon

Report this content

Nu lanserar Audio Pro den bärbara högtalaren Porto Go, uppföljaren till Porto som gjorde succé när den kom ut på marknaden 2007. Porto Go har samma höga ljudkvalitet som Porto, är lika väldesignad och har även dockor för de fem senaste iPodmodellerna. Till skillnad från Porto har Porto Go ingen radio, vilket gör att priset blir lägre.

Porto Go är liten och smidig och följer lätt med på både picnic, i båten och till stugan. Den främsta målgruppen är iPodanvändare som är ute efter en hög ljudkvalitet med stereoljud från en högtalare och en snygg design. Porto Go är helt klädd i läder och finns till att börja med i tre klassiska färger; rött, vitt och svart.

Liksom Porto är Porto Go batteridriven, men man använder sina egna batterier i stället för ett inbyggt. Fjärrkontrollen har fått en egen plats på baksidan där den hålls fast av magneter.

Porto Go säljs hos Media Markt, Onoff, Expert, Audio Video samt ett urval auktoriserade Mac-försäljare. Det rekommenderade försäljningspriset är ca 2200 SEK.

För mer information om Porto och Porto Go, logga in på www.audiopro.se

OM AUDIO PRO AB

Audio Pro AB är ett svenskt audioföretag med djupa rötter i ljudtraditionen. Audio Pro har designat, utvecklat och tillverkat högtalare sedan 1978 och exporterar idag till över 30 länder. Audio Pro var först i världen med att lansera en mikroprocessorstyrd receiver i slutet av 70-talet, och subwoofer teknologin ace-bass® (Amplifier Controlled Euphonic Bass), är en 25-år gammal lösning som fortfarande utvecklas och används, utformad för att återge extremt låga frekvenser från små lådor.

För mer information eller bilder, kontakta:

Mathias Pantzar
Creative Director