Marianne Sernevi ny VD och koncernchef i AudioDev

Report this content

Styrelsen för AudioDev AB (publ) har utnämnt Marianne Sernevi till ny VD och koncernchef i AudioDev AB med beräknat tillträde den 15 juni 2009. Hon efterträder Christer Sjöström som har beslutat att lämna sin position.

- Marianne har med sitt breda och gedigna kunnande inom industrin för mätteknologi, och stora erfarenhet av internationellt marknadsarbete absolut rätt bakgrund för att utveckla koncernen vidare, säger AudioDevs styrelseordförande Jan Barchan.

- AudioDev har idag en mycket konkurrenskraftig produktportfölj för den kommande blålasermarknaden och vi har ett antal spännande samarbetsprojekt igång inom tre fokuserade och lovande områden för tunnfilm: solceller, OLED- belysning och FPD. Detta utgör en god grund för vidare tillväxt.
Marianne Sernevi, född 1967 och civilingenjör, är nu Affärsområdesansvarig för Optisk Media inom AudioDev efter att tidigare ha arbetat med Product management och säljledning inom företaget. Under sina fem år inom AudioDev har Marianne byggt upp ett betydande nätverk inom optisk mediaindustrin, där hon bland annat är ordförande för industrins branschorganisation Media-Tech. Före AudioDev arbetade Marianne Sernevi 12 år i Foss-koncernen med mätning och analys av agrikulturella produkter, där hennes sista befattning var som marknadschef för ett av Foss affärsområden.

- Under de drygt 4 år som Christer Sjöström varit på AudioDev har han under utmanande marknadsförutsättningar på ett förtjänstfullt sätt utvecklat en stark ledningsgrupp, effektiviserat bolaget, och säkerställt utvecklingen av en mycket konkurrensmässigt produktportfölj för den kommande blålasermarknaden och etablerat en plattform för det nya affärsområdet för tunnfilm. Vi uppskattar de resultat som han har åstadkommit och är samtidigt glada att kunna rekrytera hans efterträdare internt, säger Jan Barchan.

Denna information är sådan som AudioDev AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 4 maj 2009 kl 08.30.