Audumbla Communication Group avvaktar med marknadsnotering

Report this content

Audumbla Communication Group avvaktar med marknadsnotering Styrelsen i strategikonsulten Audumbla Communication Group AB har beslutat att avvakta med marknadsnoteringen av bolaget. Anledningen är de turbulenta förhållandena på kapitalmarknaden. Avsikten är att notera bolaget under första halvåret 2001. Audumbla har beslutat att avvakta med marknadsnoteringen av bolaget. Avsikten från början var en marknadsnotering under hösten 2000. Orsaken bakom detta beslut är ogynnsamma förhållanden på kapitalmarknaden och den stora osäkerhet som råder bland investerare på marknaden. Audumbla är ett bolag som växer kraftigt i kombination med hög lönsamhet. - Vi är klara för en börsnotering idag, men det finns ingen anledning att forcera fram en notering under rådande börsklimat, säger Nils Tunebjer, VD för Audumbla, och tillägger -Målet är att marknadsnotera Audumbla så tidigt som möjligt under första halvåret 2001 givet att marknadsförhållandena då är gynnsamma. Audumbla Communication Group AB (publ) Styrelsen För ytterligare information; Nils Tunebjer, VD och koncernchef. Telefon 0709-629 629 E-post: Nils.tunebjer@audumbla.se Olle Nordberg, vice VD och finansdirektör. Telefon 0708-62 88 00. E-post: olle.nordberg@audumbla.se Leif Medin, Styrelseordförande. Telefon 0708-44 13 33. E-post: leif@medin.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/01/20001101BIT00400/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/01/20001101BIT00400/bit0002.pdf