Audumbla förvärvar CRM-konsulterna Store RM

Report this content

Audumbla förvärvar CRM-konsulterna Store RM Audumbla Communication Group AB ("Audumbla") har förvärvat Store RM från marknadskommunikationsgruppen A-Com. Store RM kommer bli en del av Audumblas byrå GADD. Store RM arbetar som konsulter och projektledare inom CRM (Customer Relationship Management). Store RM skapar tillsammans med sina uppdragsgivare kreativa och effektiva kommunikationsprocesser genom att använda information som identifierar och uppmärksammar de strategiskt mest intressanta kunderna. Syftet är att etablera och stärka uppdragsgivarens relation till sina kunder, med ökade "kundlivstidsvärden" som mål. Store RM arbetar såväl strategiskt, taktiskt och operativt med resultat och effektivitet för uppdragsgivaren som huvudmål. - Det mycket välskötta Store RM och dess medarbetare passar utomordentligt väl in i Audumbla-familjen och stärker vårt erbjudande betydligt. Förvärvet är ytterligare ett steg i vår satsning på det viktiga CRM-området, säger Nils Tunebjer, VD i Audumbla Communication Group. - Store RM har varit med i A-Com sedan 1997 och har fungerat som ett konsult- och projektledarbolag inom CRM. Under de senaste året har fler bolag inom A-Com rört sig in på CRM-scenen och det har skapat en överlappning mellan bolagen. Jag är glad för Store RMs skull att Audumbla nu köper bolaget så att de får möjlighet att utvecklas i en ny familj, säger Jan Askered på A-Com. - Vår kärnverksamhet är att hjälpa våra kunder att skaffa, utveckla och behålla lönsamma och lojala kunder. Den kompetens Store RM nu tillför GADD förstärker vårt CRM-erbjudande ytterligare, säger Stig Ludvigsen, VD på GADD. Mikael Thiel, VD på Store RM, blir vice VD och kommer vara ansvarig för CRM-verksamheten inom GADD. För mer information, kontakta: Nils Tunebjer, VD och koncernchef Audumbla. Telefon 0709-629 629. Stig Ludvigsen, VD GADD. Telefon 08-545 222 22 Mikael Thiel vVD GADD. Telefon 0705-75 75 75 Jan Askered, A-Com. Telefon 08-587 078 00 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/26/20001026BIT00090/bit0001.DOC http://www.bit.se/bitonline/2000/10/26/20001026BIT00090/bit0002.pdf