Report this content

Audumbla renodlar organisationen - tydliggör interaktivt fokus inom hela koncernen Audumbla Communication Group AB har beslutat att renodla och förtydliga organisationen och stärka det interaktiva fokuset i hela koncernen. Fram till idag har Audumbla koncentrerat kompetensen inom interaktiv kommunikation under affärsområdet Interactive. Den interaktiva kompetensen har dock snabbt blivit en naturlig del i genomförandet av integrerade kommunikationslösningar. Som en konsekvens av detta väljer Audumbla att samla de tidigare Interactive-bolagens verksamhet under affärsområdet Communication. För att ytterligare tydliggöra Audumblas erbjudande förändras även bolagsstrukturen. Arbetet med interaktiv kommunikation har på kort tid blivit en naturlig del av erbjudandet hos Audumblas bolag. Omstruktureringen som nu genomförs innebär följande: Wide Wide renodlas för att enbart fokusera på interaktiv reklam. Verksamheten koncentreras till Stockholm och Wide-kontoret i Gävle avvecklas. Wide kommer fortsatt ledas av VD Joakim Landin och har efter förändringen 22 medarbetare. Schüllerquist by Wire Wide Community ändrar namn till Schüllerquist by Wire, som fokuserar på interaktiv Action och Trade Marketing. Inom bolaget kommer 11 medarbetare arbeta fördelade på kontor i Gävle, Norrköping och Stockholm. Schüllerquist by Wire leds av VD Svante Seleborg. Calcium Verksamheten inom Calcium, tidigare Audumbla Vega, fortsätter att utvecklas som en byrå inom digital CRM och DM. Bolaget arbetar i nära samarbete med både Gadd och Schüllerquist by Wire och leds av VD Andrea Urban. Wide, Schüllerquist by Wire och Calcium kommer att ingå i Audumblas affärsområde Communication. Audumbla Communication Group AB är en av Sveriges ledande strategiska kommunikationskoncerner. Idag har Audumbla ca 200 medarbetare och byråintäkten under 2000 var 167 Mkr. För mer information, kontakta: Nils Tunebjer, VD och koncernchef, Audumbla. Telefon 0709-62 96 29 Lars-Olof Norell, affärsområdeschef Interactive. Telefon 0705-37 52 66 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/05/10/20010510BIT00640/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/05/10/20010510BIT00640/bit0002.pdf