Aura Light deltar i affärsdelegation under klimatmötet i Paris

Report this content

Belysningsföretaget Aura Light är en av deltagarna i affärsdelegationen som möts i Paris i samband med Klimatmötet COP21. Organisatörer är Business Sweden, Svenska ambassaden och Svenska Handelskammaren.

Mellan den 30 november och den 11 december samlas flera av världens länder i Paris för COP21. Det är det tjugoförsta partsmötet under FN:s klimatkonvention, där länderna ska enas om ett nytt, globalt klimatavtal som ska gälla från år 2020. Parallellt med COP21 träffas en affärsdelegation för att diskutera innovation, konkurrenskraft och hållbarhet. Aura Light Internationals vd, Martin Malmros, är en av deltagarna i delegationen. Dessutom deltar bland annat Cecilia Malmström, EU-kommissionär och den franska näringsministern Emmanuel Macron.

– Jag är av uppfattningen att näringslivet har oerhört mycket att bidra med för att hållbarhetsarbetet ska komma framåt i utvecklingen. Det här är ett viktigt forum där företrädare för svenskt och franskt näringsliv möts och diskuterar framtida utmaningar med hållbarhet. Vår utgångspunkt är att företags hållbarhetsarbete ger viktiga globala konkurrensfördelar och är en förutsättning för tillväxt och lönsamhet, säger Martin Malmros, vd Aura Light International AB.

Martin Malmros deltar i den svensk-franska affärsdelegationen tillsammans med andra företrädare för svenskt näringsliv, såsom Jacob Wallenberg, styrelseordförande Investor, Leif Johansson, styrelseordförande Ericsson och AstraZeneca samt Carl Bennet, vd Carl Bennet AB.

Stockholm 30 november 2015

Aura Light International AB

För mer information, kontakta:
Martin Malmros, VD och koncernchef, Aura Light International AB,

08-564 883 40, 0730-45 83 40, martin.malmros@auralight.com
Alina Roos, presskontakt, Aura Light International AB,
08-564 883 89, 0702-86 40 02 alina.roos@auralight.com

Om Aura Light
Aura Light är ett belysningsföretag som erbjuder hållbara belysningslösningar till professionella kunder så att de kan minska sina kostnader, sin energiförbrukning och sin miljöpåverkan. Aura Lights produkter och lösningar är kända för sin långa livslängd, höga kvalitet och betydande energibesparingar. Idag erbjuder Aura Light kompletta belysningslösningar med ljuskällor, armaturer och sensorer. Grunden till Aura Light lades redan 1930 under namnet Lumalampan, och Long Life-lysrör har producerats sedan 1980. Försäljning sker över hela världen genom koncernens dotterbolag och återförsäljare. Kunderna återfinns främst inom industri, handel och offentlig sektor. Aura Light har cirka 300 anställda och en omsättning på cirka 700 miljoner kronor. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Läs mer på www.auralight.se.

Taggar: