Aura Light får avtal med SKL Kommentus Inköpscentral

Report this content

Belysningsföretaget Aura Light har fått ett avtal med SKL Kommentus Inköpscentral (SKI) avseende leverans av ljuskällor. Den miljövänliga belysningen kommer att installeras runt om i Sveriges kommuner, landsting, regioner samt i deras bolags lokaler. I dagsläget har ett femtiotal kommuner anmält intresse för att kunna handla på avtalet. Värdet på upphandlingen är uppskattat till totalt 80 miljoner kronor över avtalstiden som är på fyra år.

- Vi är väldigt glada över att få det här avtalet med SKI. Vi erbjuder kostnadseffektiva produkter av hög kvalitet som dessutom gör att de kan bli ännu mer hållbara, säger Erik Frejinger, försäljningschef Aura Light AB.

Belysningen från Aura Light kommer att installeras i Sveriges kommuner och landsting, där ett femtiotal aktörer i dagsläget har anmält intresse för att kunna avropa på SKI:s ramavtal av ljuskällor. Avtalet inbegriper Aura Lights Long Life-belysningslösningar som har en livslängd som är upp till fyra gånger längre jämfört med motsvarande standardprodukter.

Upphandlingen uppskattas till 20 miljoner per år under avtalstiden som löper under fyra år, vilket resulterar i ett totalt värde på 80 miljoner kronor.

- Via våra upphandlingar hjälper SKI till att ta fram konkurrenskraftiga ramavtal. Vi arbetar aktivt med att göra hållbara affärer för kommuner, landsting, regioner och dess bolag och där är belysningen en del för att uppnå detta, säger Jan Jäderberg, ansvarig upphandlingskonsult på SKI.

Stockholm 20 juni 2012

Aura Light AB

För mer information, kontakta:
Erik Frejinger, försäljningschef Aura Light AB,
08-564 881 46, 0708-93 48 88, erik.frejinger@auralight.se
Ida Lidwall, pressansvarig Aura Light International AB,
08-564 883 43, 0702-85 97 80,
ida.lidwall@auralight.com

Om Aura Light
Aura Light är ett belysningsföretag som utvecklar, tillverkar och säljer Long Life-ljuskällor som håller upp till fyra gånger längre än standardprodukter. Aura har även Long Life-lösningar för belysning som kan minska energiförbrukningen med upp till 80 %. Det hjälper kunderna att spara pengar och bli hållbara. Grunden till Aura Light lades redan 1930 under namnet Lumalampan och Long Life-lysrör har producerats sedan 1980. Huvudkontoret ligger i Stockholm, medan utveckling, produktion och kundtjänst finns i Karlskrona. Dessutom har koncernen dotterbolag och återförsäljare och säljer ljuskällor över hela världen. Kunderna hittas främst inom industri, handel och offentlig sektor. Aura har cirka 240 anställda och en omsättning på cirka 500 miljoner kronor. Läs mer på www.auralight.se.

Taggar:

Citat

Vi är väldigt glada över att få det här avtalet med SKI. Vi erbjuder kostnadseffektiva produkter av hög kvalitet som dessutom gör att de kan bli ännu mer hållbara.
Erik Frejinger, Försäljningschef Aura LIght AB
Via våra upphandlingar hjälper SKI till att ta fram konkurrenskraftiga ramavtal. Vi arbetar aktivt med att göra hållbara affärer för kommuner, landsting, regioner och dess bolag och där är belysningen en del för att uppnå detta.
Jan Jäderberg, ansvarig upphandlingskonsult på SKI