Aura Light får avtal med SL och Stockholms läns landsting

Belysningsföretaget Aura Light har vunnit SL:s och Stockholms läns landstings upphandling avseende leverans av ljuskällor. Avtalet innebär att Aura Lights energieffektiva och miljövänliga belysning kommer att installeras i Stockholms sjukhus samt på perronger och i stationshus inom Storstockholms lokaltrafik.

Av de aktörer som klarade upphandlingens skallkrav föll valet på Aura Light, eftersom de livscykelanalyser som gjordes visade att Aura Lights produkter var mest fördelaktiga ur ett hållbarhetsperspektiv.

I första hand kommer man att välja Aura Lights energibesparande Eco-lysrör till armaturerna, men även Aura Lights övriga Long Life-alternativ har företräde framför standardprodukterna.

- Vi är mycket stolta och glada över detta avtal som bidrar till Stockholms profil som miljöhuvudstad, säger Erik Frejinger, försäljningschef på Aura Light AB. Nu ser vi fram emot att kunna erbjuda energieffektiv och miljövänlig belysning i deras lokaler.

Aura Light utvecklar energieffektiva Long Life-lösningar för belysning som leder till minskade kostnader och bidrar till en hållbar utveckling.

Stockholm 31 oktober 2011

Erik Frejinger, försäljningschef Aura Light AB, 08-564 881 46, 0708- 93 48 88, erik.frejinger@auralight.se
Ida Lidwall, pressansvarig Aura Light International AB, 08-564 883 43, 0702-85 97 80, ida.lidwall@auralight.com

Aura Light är ett belysningsföretag som utvecklar, tillverkar och säljer Long Life-ljuskällor som håller tre gånger längre än standardprodukter. Aura har även Long Life-lösningar för belysning som kan minska energiförbrukningen med upp till 80 %. Det hjälper kunderna att spara pengar och bli hållbara. Grunden till Aura Light lades redan 1930 under namnet Lumalampan och Long Life-lysrör har producerats sedan 1980. Huvudkontoret ligger i Stockholm, medan utveckling, produktion och kundtjänst finns i Karlskrona. Dessutom har koncernen dotterbolag och återförsäljare och säljer ljuskällor över hela världen. Kunderna hittas främst inom industri, handel och offentlig sektor. Aura har cirka 200 anställda och en omsättning på cirka 50 miljoner Euro. Läs mer på www.auralight.se.