Aura Light får avtal med Stockholms stad

Belysningsföretaget Aura Light har vunnit en upphandling med Stockholms stad avseende leverans av ljuskällor. Kontraktet sträcker sig över fyra år och potentialen uppgår enligt underlaget till 2,5 miljoner kronor per år. Belysningen kommer att installeras bland annat i Stockholms skolor, omsorgsboenden och idrottshallar.

Aura Light utvecklar energieffektiva Long Life-lösningar för belysning som leder till minskade kostnader och bidrar till en hållbar utveckling.

- Upphandlingen fokuserade på leveranssäkerhet och kvalitet och vi är stolta över att Stockholms stad väljer våra produkter. Vi ser fram emot att Aura Light och Stockholms stad får samarbeta för att tillsammans göra Stockholm mer hållbart, säger Erik Frejinger, Försäljningschef Aura Light AB.

Stockholms stad är en stor organisation med en hög grad av decentraliserat ansvar. Det innebär att beställningar i hög grad görs lokalt, så nära de berörda som möjligt, vilket underlättas av den e-handel för beställning av produkter som Aura Light kan erbjuda.

Stockholm 13 oktober 2011

Erik Frejinger, försäljningschef Aura Light AB, 08-564 881 46, 0708- 93 48 88, erik.frejinger@auralight.se
Martin Malmros, vd och koncernchef Aura Light International AB, 08-564 883 40, 0730-45 83 40, martin.malmros@auralight.com
Gunilla Danström, kommunikationschef Aura Light International AB, 08-564 883 49, 0733-10 99 29, gunilla.danstrom@auralight.com

Aura Light är ett belysningsföretag som utvecklar, tillverkar och säljer Long Life-ljuskällor som håller tre gånger längre än standardprodukter. Aura har även Long Life-lösningar för belysning som kan minska energiförbrukningen med upp till 80 %. Det hjälper kunderna att spara pengar och bli hållbara. Grunden till Aura Light lades redan 1930 under namnet Lumalampan och Long Life-lysrör har producerats sedan 1980. Huvudkontoret ligger i Stockholm, medan utveckling, produktion och kundtjänst finns i Karlskrona. Dessutom har koncernen dotterbolag och återförsäljare och säljer ljuskällor över hela världen. Kunderna hittas främst inom industri, handel och offentlig sektor. Aura har cirka 200 anställda och en omsättning på cirka 50 miljoner Euro. Läs mer på www.auralight.se.